Invatam, nu copiem! Blog sustinut de voi | Fundatia Proful Online | Blogul Profesorul Online - Google: proful online | Blogul de Video Apicultura Online

AICI puteti urmari zilnic tema pentru acasa la matematica pe clase in direct la Proful Online TV, prin Fundatia Proful Online
Cei care doresc sa distribuie DVD-uri cu lectiile mele in zone unde nu exista conexie Internet, ii rog sa ma contacteze la 0722786515

Fundatia Proful Online isi propune sa acorde ajutor cu tema pentru acasa tuturor elevilor!
Puteti sprijini financiar Fundatia Proful Online redirectionand 2% din impozitul datorat statului! Detalii AICI.
ANUNT 2019: Dragilor am ajuns la o varsta la care nu mai pot face fata singur muncii la o stupina asa mare si am hotarat sa pastrez doar strictul necesar. Mai mult, doresc sa ma axez in principal pe proiectul cu educatia elevilor la matematica iar munca la stupina imi consuma foarte mult timp. Asadar vreau sa vand surplusul de biostupi deja pregatiti cu roi pe 6 rame, cu ramele pline cu miere cu tot. Pretul unui roi este in jur de 290 RON, dar totul este negociabil in functie de cantitate si va rog sa ma sunati Tel: 0722.786.515 pentru a discuta concret ce doriti sa cumparati. Aici gasiti un film cu o prezentare

Etichete

Etichete level 2

Lectia 130 - Algebra si Geometrie cu Robert - clasa a X-a si Bogdan - clasa a VII-a



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Iata cateva dintre subiectele atinse in aceasta lectie:

Robert elevul din clasa a X-a
------------------------------------------
Notiunea de functie, am exersat prin exemple importanta gasirii domeniului de definitie, am precizat si insistat pe semnul unei functii si am scos in evidenta importanta semnului in rezolvarea unor inecuatii. Am rezolvat si ecuatii irationale.

Bogdan elevul din clasa a VII-a
-----------------------------------------------
La geometrie plana am facut probleme aplicative la teorema lui Thales iar la algebra am facut exercitii cu rationalizarea numitorului unei fractii.

17 comentarii:

  1. In primul rand, stimabile domn profesor Ioan Ursu, as vrea sa va felicit pentru initiativa luata, sa va multumesc din tot sufletul pentru posibilele invataturi pe care pot sa le desprind din materialele video prezentate si nu in cele din urma sa-mi scot palaria in fata dvs. in semn de respect. Sa va dea Dumnezeu sanatate, fericire si tot ce va doriti.
    Acum as dori sa va prezint problema mea. Sunt elev in clasa a 12-a, specializare mate-info si cu toata sinceritatea va spun ca sunt INCAPABIL sa rezolv orice problema, fie ea esentiala. Nu mai am mult pana ce ating o depresie profunda pe fondul ca sunt retardat mintal, incult, prost-mai exact(va rog sa-mi scuzati limbajul, dar asta ma descrie). Nu stiu ce sa mai fac, BAC-ul vine in mai putin de 5 luni si iata cum eu posed doar cunostiinte generale, daca functiile, matricile, ecuatiile de grad 1 si 2 si polinoamele pot fi numite asa. Fara sa acuz pe nimeni si nimic(cu exceptia mea fireste) am intrat in clasa a 9-a la un liceu de prestigiu (cu o medie de peste 9.20 ce-i drept) provenind de la o scoala generala rurala unde eram cel mai bun la orice materie. Nu stiu ce s-a schimbat, m-am delasat eu, nu am fost evaluat in ciclul gimnazial corect(poate eram elev de 5-6 in realitate, nu de 9-10), chiar nu stiu, insa imi vine sa ma lovesc cu capul de pereti plangand :| Nu sunt o fire libertina deci nu m-a afectat societatea moderna in mare parte cu exceptia calculatorului unde mi-am petrecut mult timp din anii precedenti. Totusi acum nu pot sa nu-i acord un "merit" profesorului meu de matematica pt situatia in care sunt pus. Iesi la tabla doar ca sa-ti fie dictata rezolvarea, iar notele nu stiu pe ce criteriu sunt acordate, tezele au rezolvarile in caiet si esti lasat sa copiezi, insa nota va fi aproximativ egala cu cele obtinute la scrisul dupa dictare de la tabla. Ai 4 sau 5 pt dictarea de la tabla, atat vei obtine si in teza chiar daca continutul este de 10 curat(copiat din caiet fireste). Neefectuarea temelor fiind permisa si realizarea acesteia doar in cazul presiunii unei verificari in ziua urmatoare, chiulitul fara absente si un stil ciudat de predare a facut ca aproape o intreaga clasa de profil M1 sa recurga la meditatii. Problema mea insa fiind o situatie financiara slaba, nu s-a pus problema unor astfel de ore particulare. Abia acum 1 saptamana am aflat de vlogul dvs. si sper ca prin intermediul sau sa o scot la capat cu BAC-ul, chiar si cu nota minima de trecere, care de fapt ar fi o mana cereasca pt mine. Insa va fi dificil pt ca-mi lipsesc patru ani de materie liceeala explicata pe indelete, iar despre exercitiul in sine nu se mai pune problema. Ultima data cand am rezolvat o problema cred ca a fost pe clasa a 8-a. Ca sa ma rezum domnule profesor, va multumesc inca odata pt ceea ce-ati facut prin intermediul online si va promit, asa cum voi reusi, ca nu voi fi indiferent la munca pe care ati depus-o ca sa-i ajutati pe cei aflati in situatia mea. Sa dea Dumnezeu sa fie bine, sa trec de Bacalaureat. Nu ma pot semna pt ca daca mai frecventeaza cineva cunoscut site-ul dvs s-ar putea sa am surpriza sa nu intru in BAC pt denigrarea profesorului, insa va salut cu stima si respect si va doresc tot binele din lume. Sper sa cititi mesajul.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonymus 12 februarie...o sa te ajute..pana atunci ajuta-te singur. Esti partial obiectiv...partial...hmm, depresiv in autoevaluare.,Ce te-a impiedicat sa te apuci de efort intelectual, SINGUR ,din timp sau cu prietenii de la alte licee ?Cum ai lasat sa treaca 4 p a t r u ani?Ce ai cautat la mate info???ce credeai ca gasesti? biologie si literatura??cand ai vazut ca profesorul nu e bun, la specialitatea ta, ce ai facut? nu exista net si acum 4 ani? nu existau si alte site-uri? [uite, eu lucrez de pe matematicon, meditatii-on line, pro_didactica] ..buun acum idei 1) ca tot sunteti credinciosi si tu si Dl Profesor Ursu. Ai auzit de vorba "Dumnezeu iti da dar nu iti baga si in traista"...avand si eu putintica experienta in lucrul cu copiii ramasi in urma cu materia , recomandarea mea -eu sunt neica nimeni- este sa iti iei gandul de la BAC anul acesta. Pt ca daca il vei lua (cu nota minima) vei merge mai departe cu un mare gol. Si vei cadea si mai de sus, sau vei ramane cu o impresie falsa despre invatatura si despre matematica. Invata temeinic pentru la anul. Prezinta-te si anul asta, dar asa, ca sa te prezinti si sa vezi ce nota iei in mod obiectiv. 2) lasa-l pe dl profesor Ursu sa te ajute in ritmul si dupa timpul dansului si sigur vei iesi in castig pt. VIATA. Bac-ul il vei lua cand vei sti, nu trebuie sa fie un scop in sine, ca atunci nu iesi din cercul vicios al lucrurilor facute de forma, asa cum se desfasoara lectiile la clasa ta. Pe undeva, tu ai mai multe sanse decat anti-profesorul tau, pt ca ai constientizat greseala si vrei sa iesi din ea. Nu inseamna ca va fi usor.Spor la munca! Florin Negretu , inginer, 56 ani, 7,80 la mate in liceu, 10 la bac, 9,50 si 10 la admitere in Fac, 10 in anii I si II Fac

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Dl Profesor...inca nu am urmarit lectia, dara sata cu lumina pe masa, inmvatacelul si profesorul e superba...parca ati fi la o biblioteca, alaturi, in fata misterelor lumii.Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  4. min 33....Provocare: raspundeti ca pt clasa XII,X, VII, IV(oridne crescanda a gradului de dificultate) DE CE nu are sens impartirea la zero???Daca ne-a spus invatatoare ce ne-a spus??? Pt cine dintre elevi incearca un raspuns, o lectura utila mi se pare " Zero. Biografia unei idei periculoase". Ultima fraza (propozitie) e cat toata cartea....Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  5. min 44...pai ca sa intelegem semnul functiei de grad 2, ce sa dam valori de-a-...animalelea?Nu mai frumos, pe exemplul dvs, descompunem in 2 functii de gradul 1? x*2-5x+6= (x-2)(x-3) facem tabel frumos de variatie si observam semnul...eu unul asa am invatat...Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  6. Pana la urma v-ati tras sufletul...le-ati dat greu la amandoi :)))) Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  7. min 55 nu e bine cu "minciuna"; pana la urma i-ati spus adevarul (ca vezi Doamne el nu se putea interesa sa afle datele)....aici povestea poate e spusa didactic pt astia micii....sau poate stiati ca il puteti sprijini mai mult...desi ma mir, daca dvs incurajati gandirea propie l;a copiii de la scoala, taman unui "fiu" (son in law, zice englezul) sa ii sugerati ce drum sa apuce....Moldova patriarhala isi spune cuvantul....pana la urma, daca e la Microsoft, banuiesc ca tot informatica face...buun , mai aveti o sansa cu nepotii, si daca va mentinetyi traeza mintea si consumati din stupina, inca una cu stranepotii...sa ne vedem pe net cu bine...apropo de informatica....fffff bune uploadurile pe internet...pot urmari linistit cele 3 postari la rand.Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  8. min 4, lectia 3/3 rationalizarea numitorului nu inseamna ca scapam de radical (nici nu avem cum, ca numarul e irational) scapam de radicalul de la NUMITOR, el ajunge la numarator, de aceea amplificam cu radical din 2 si nu cu radical din 3 de exemplu.....si avem numarul irational exprimat ca un prodis intre un numar ratiobnal si unul irational...foarte de folos peste cativa ani de studiu, la lectia aia cu conjugatele in C si in R de o facurati la lectia aceea cu " o alta modalitate de a scrie un numar complex".Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  9. min 20 samd..hai sa chinuim copiii...ecuatiile astea irationale se dau la bac...cand deja s-aiu studiat functiile...si monotonia..sau, avant la lettre, se poate gasi in orice culegere si majoritatea manualelor graficul functiei radical din x, care e crescatoare..pai daca radical din (x+2) e strict crescatoare si radical din (x+2) de asemenea,. inseamna mintenas ca functai dvs e strict crescatoare. Deci va lua valoarea 2 o singura data. daca o "ghicim" nu mai e nevoie sa calculam alta. Si se vede imediat ( ca Dl profesor n-a stat mult pe ganduri, decio a ales ceva usor) ca e x=2, mai mare cel mult egal cu 2, deci apartine domeniului de definitie.cat am scris asta bietul constiincios a ajuns la min 27. Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  10. min 31, cad astia saracii in toater capcanele ...nu va e mila de loc...(3x-2 )mai mic decat (3x+2), oricare x. iar functia radical e crescatoare deci niciodata diferenta intre radicalii nu va fi pozitiva...sa vad ce le ziceti dupa, eu cred ca o sa le ziceti, nu ii lasati asa sa munceasca..sau in fine muncesc acum sa fie atenti data viitoare.Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  11. min 37, iar superb, presupunand ca omul stie minimul functiei de gradul 2 da val ( -b/2a) pt primul radical si papapa, iar n-are solutie...

    RăspundețiȘtergere
  12. sectiunewa 3.3 , cl.VII, min 54 rezolvare mai simpla si FARA CALCULE 2/radical din 30= 1/radical din 30 + 1/radical din 30...acestea suntt mai mici decat 1/radical din 5, respectv 1/radical din 6; (la fractii cu numaratori egali, cea cu numitorul mai mare este mai mica) deci egalitatyea nu are loc. Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  13. Am GRESIIIIT acum doua postari ...ma refeream la radical din (7x+1) + radical din (x*2 +x+1) =radical din (2)...daa, are solutie ;;;functia e definita pe [-1/7, infinit) si strict crewscatoare...pt ca functiile radical sunt crescatoare, functia de gradul intai cu a popzitiv (in cazul nostru, 7) e crescatoare, iar functia de gradul 2 de sub al doilea radical e iarasi crescatoare pt ca -1/7> -1/2, unde functia are un minim.. acum minimul intregii functii este decvi pt x=-1/7, si are valoarea 0+ radical din (1-1/7+1/49) si cum nu am nici un chef sa calculez mult, voi neglija pe 1/49, deci minimul functiei va fi undeva putin mai mic decat radical din (6/7), care e mai mic decat radical din 2. DEci ecuatia data de dvs va avea o solutie si numai una mai mare decat -1/7. Pt x =0 valoarea functiei va fi radical din 1 + radical din 1=2> .radical din 2,,,deci soltuia aia unica e mai mica decat 0. Asadarr solutia ecuatiei apartine intervalului (-1/7, 0) si cum radical din o functie de gradul 2 tinde catre una de gradul 1, o mai buna aproximatie ma duce la valoarea de la jumate,-1/14, ceea e mi se pare suficient pt un inginer..Matematicienii si elevii, sa calculeze.Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  14. mai simplu pt ala cu sa se cerceteze daca 1/radical din 5 + 1/radical din 6 = radical din 30?...se aduc la acelasi numitor...trebuie apoi comparat ( radical din5 +radical din 6 ) cu (1plus1)...super clar fiecare termen din stanga este mai mare decat fiecare termen din dreapta, deci nu avem o egalitate ci o inegalitate membrul stanga>membrul dreapta.Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  15. Domnule Florin Negretu, as vrea sa incep prin a va raspunde la intrebarile pe care mi le-ati adresat. Ce m-a impiedicat? Lipsa motivarii, cum am spus si in primul comentariu: cum puteam/ce rost sa invat cu un astfel de profesor? Cum am lasat sa treaca anii? La fel cum si d-voastra v-ati uita in urma si v-ati aminti de copilarie. Nu eu ii las sa treaca, ei trec pe langa mine pt ca timpul nu asteapta pe nimeni. Ce-am cautat la mate-info? Pai cum spuneam, eram un elev foarte bun. Si nu, nu ma asteptam sa dau de biologie si literatura(nu excelez la niciuna) ci doar am dorit sa-mi urmez visul de a deveni programator sau ceva din ramura IT-ului. Ca sa ai parte in final de acelasi deznodamant : in clasa a 12-a principala ocupatie la ora de informatica e sa te joci, sa asculti muzica etc. Ironia asta... Ce puteam face? Nimic pt ca nu am constientizat ca voi ajunge intr-o astfel de situatie. Si da, poate exista acum 4 ani, dar eu sunt conectat la net doar de 2 ani. Chiar credeti ca eu imi pun sperante in Dumnezeu si am pretentia sa ma ajute? Ar fi penibil. La Dumnezeu te rogi pt sanatate, nu pt BAC. Chiar daca am ajutat colegii de generala sa ajunga mai departe cu medii mari nu inseamna ca am pretentii la o rasplata(sa vina cutare sa-mi dea subiectele rezolvate in timpul bac-ului). Nu pot sa renunt sau sa-mi iau gandul de la el pt ca sunt multe lucruri personale in joc, lucruri despre care nu trebuie sa pomenesc aici. Aveti experienta de viata si totusi nu pot sa cred ca spuneti ca bac-ul nu trebuie privit ca un scop. Traim in Romania lu' Basescu, Ponta etc. Nu e vina mea si nici a dvs ca trebuie sa ai facultate ca sa poti sa asamblezi un automobil. Asta ne e tara, vrei nu vrei trebuie sa te faci frate cu Necuratul si sa-ti indeplinesti scopul. Nu-mi doresc facultate pt ca nu as fi capabil s-o duc pe forte proprii pana la capat. Vreau doar bac-ul, sa-mi gasesc un servici temporar si dupa cativa ani sa plec din tara asta in cautarea unui trai mai bun si cu asta basta. Fara suparare dar nu pot sa va urmez sfatul, ba chiar mai mult : daca nu reusesc in vara(+toamna daca e necesar) nici ca n-o sa mai incerc vreodata si o sa ma las purtat de soarta. Asta face Romania din oameni de 20 de ani incoace.Sunt diferente de generatii intre mine si dvs, tocmai de aceea nu v-ati putea pune in situatia mea, dar nu numai a mea...a celor peste 60 sau 70% de copii care nu au promovat bacalaureatul anul trecut. Si ascultati la mine, asta e doar inceputul. Sa va dea Dumnezeu sanatate si ani sa vedeti ce se va alege de Romania prin 2025(daca nu se vor lua masuri drastice de anul acesta). O sa ne mandrim cu maxim 10 copii per judet care vor promova Bac-ul, daca va mai exista pana atunci. Sistemul asta e putred de la radacini iar daca se doreste o schimbare atunci trebuie "plantat" din nou : vrei IT, mergi doar pe IT si punct, vrei matematica , mergi doar pe aceasta ramura s.a.m.d Dar asta nu se va face la noi nici intr-o mie de ani. Macar de-ar scoate unele aberatii din invatamant si tot ar fi bine. La finalul clasei a opta hai sa-i punem sa dea examen de admitere, dar nu-i nimic daca iau note de 2 si 3 ca le cumulam cu media generala ca asa ne duce pe noi ministrii invatamantului capul. La fel si la ultimul an liceal. Hai sa dea repede adolescentii bacalaureatul ca apoi sa fie obligati de universitati sa sustina examene de admitere. Ma rog, inchei aici ca am aberat destul. Numai bine domnule Negretu si multumesc pt incurajarea la munca. Am sa va anunt peste 4 luni si 2-3 saptamani daca am izbutit ceva.

    RăspundețiȘtergere
  16. Da,,scuza-ma, te-am luat cam tare. Am fost si eu cam... tanar in repezeala aprecierilor fara sa stiu prea multe despre dta , iar dumneata, matur , cumpatat, deschis in replica.Deja gandesti bine, (Ro e muribunda) eu zic ca te-a ajutat si matematica la o analiza realista. Daca esti corect muncitor si instruit lumea (larga) nu poate functiona decat normal, asa ca iti vei gasi locul/locurile.da, IT-ul se va dezvolta peste tot in lume. Bafta, astept. 2025 nici nu stiu daca sa doresc sa-l prind. Desi, avand doar 56 ani, cred ca o sa ma prinda 2025 pe mine. E o ancora realista in viitor.Multumesc acestui site ca ma ajuta sa mentin mintea tanara.Mai intreaba daca mai ai chestii normale. Pt studiu, vezi si meditatii on line, pt compendiul teoretic, matematicon (multe subiecte reale rezolvate) si prodidactica (idem, mai rigurosi, putin chiar prea, pt gustul meu).Florin Negretu

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu aveti de ce sa va scuzati in fata mea domnule Florin. Va multumesc pt aprecieri, recomandari si incurajari. Sa spunem ca intr-o oarecare masura am facut progrese in ceea ce priveste matematica(datorita domnului Ioan Ursu) dar eu locuiesc in mediul rural si se mai iveste o treaba uneori. Timpul trece foarte rapid dar ma descurc eu cumva. O sa invat majoritatea formulelor si cu ce o sa mai desprind si ce o sa mai "fur" de la domnul profesor poate o s-o scot la capat cu bine. 5-ul la matematica, 7 sau 8 la romana si un 7 sau un 8 la biologie, apoi imi vad de drumul meu in viata. Numai bine

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU